2009-11-28

My First Altered Project

Life







First time making an altered project. Since Webster's Pages papers are so beautiful, it made me want to make something else than 12 inch layout and mini books.

今回初めて、altered projectに挑戦してみました!!!すっごくWebster's Pagesの絵柄が繊細でこういうのも作ってみたくなりました^^

I bought this glass frame at an 100 Yen store called "seria". Only 200 Yen with the glass frame and the stand(about $2). Yep, very cheap!!! There is an 2 peaces of glass in the middle part, normally to put a picture inside. I used that as an layer to make it all look 3D. I used an carbon, cut it into little peaces and glued it on the backside of the pictures.

このガラスのフレームとスタンドは、百均のseriaで購入したものです。
真ん中には写真が入れられるガラスが2枚あって、それを層になるように気球を入れました。それ以外にも何段にも層になっています^^ 段ボールを細かくカットしたものを写真や絵柄の裏に見えないようにのり付けし、ガラスに貼りました。

To make gorgeous, I glued flowers not only around the frame, but on the stand too. I also glued laces between the flowers. In the center of the paper flowers, there are rhinestones.

華やかにしたかったので、フラワーはフレームだけでなく、スタンドにも貼ってみました☆そして、フラワーだけだったら、こってりしすぎてしまうので、レースを間から見えるように貼りました〜☆
所々にあるペーパーフラワーの芯にはラインストーンを貼ってあります。

Okay, this was REALLY fun!!!! And cheap!!! I want to make more of these projects, and I think I will. I still have the winter collection^^ To discover something is really fun!

これは、すっごく楽しい!!!!しかも、けっこう安くできるしいい!!!!これからもこういうの作ってみようかな♪
新しい発見って楽しいですね^^

2 comments:

mami913 said...

すっごくゴージャスですね!!
ポニョさんの手にかかると100円ショップのものが10倍くらいの値段に見えます(笑)
primaとかWebster's Pagesとかエレガントでゴージャスなメーカーさんはポニョさんにあってますよね!

Tomoko said...

10倍ですか(笑)ありがとうございます^^
Webster's Pages初めてでしたが、すっごく可愛いですよね!!まみ913さんにPrimaのイメージがあると言われて、他のメーカーにも挑戦してみたいなぁ思いました^^
ありがとうございます!!!