2009-10-28

BAP and Idea Gallery Layout


Garden
(Nov. Build-A-Page)


Nature's Beauty 
(Prima Idea Gallery)
Prima Idea Gallery 投稿作品



Here are my 2 new layouts.


Garden
I used Summer 09' CHA's series for this layout.
This is a picture of my daughter playing by the fence in the garden. I really like this picture and when I came up with this layout, I thought it would look nice with this picture.
This is the first time for me to cut a picture in circle. I really like it. I would like to try this layout again.
For the key lock, I used Tim Holtz's grungeboards. Since it was a bigger lock, I cut it into a small rectangle.
こちらはPrimaの新作を使いました。
写真は娘が庭のフェンスのところで遊んでるところです。この写真はすごく気に入っていてどうやってLOにするか悩んでいました。このLOを思い浮かんだときは、この写真にぴったり合うと思ってました。
写真は初めてサークルにカットしましたが、とっても気に入ってます。また、このLOを作りたいな☆
ゲートの中心にある鍵穴は、Tim Holtzのグランジボードを使いました。もっと大きい鍵穴でしたが、周りをカットし、小さくしました。


Nature's Beauty
This picture was taken when me and my daughter went to see cosmos at the flowers park. She was really enjoying picking the flowers.
This paper is Prima's fabric paper. First, only the roses and leaves were colored. I painted the rest with water color to make it my taste. Also, I added colors to the roses too. I also sprayed tattered angels glimmer mist to the entire paper to make it more warming. I LOVE water color!! It's fun painting.
I put a lot of kinds of Prima flowers to this layout. I inked it a little bit because the colors of them were so bright, I thought if I make the colors a little dark, that would match the layout better. I made shadows around the title too.
The 2 little butterflies are stamped with clear Prima stamps. It 's small I hope you can tell.
この写真はコスモスを見に農業庭園に行ったときのものです。娘はとっても楽しんでいた様子で、花を摘みたい摘みたいと言っていました(笑)
このペーパーは、Primaのファブリックペーパーです。最初はバラと葉っぱだけ色付いていて、もう少し自分のテーストにしたかったので、水彩絵の具で塗り直しました。オレンジの花は元々色は付いていなく、線で描かれただけの花でした。私は水彩画がすごく好きなので、塗るのが楽しかったです!!!それ以外には、もっと暖かみを出すにグリマーミストを全体にふりました。
写真の周りには、Primaのフラワーをたくさんいろんな種類を貼ってみました。ちょっと色が明るすぎたので、色のトーンを落とすために少しインキングしました。タイトルにも陰を入れました。
小さなチョウチョはあまり分からないと思いますが、Primaのクリアスタンプでスタンピングしました。あまり分からないですよね(汗)

I made another layout with the picture taken with the cosmos. Look at my slideshow to see them!
ほかにも1つコスモスの写真で作ったLOがあります。1時間で作った超簡単なものなので、あえてアップしませんでした(笑)見たい方はslide見てね☆

2 comments:

ゆりっぺ said...

こんにちは!!
ブログはじめられたのですねー!
どの作品もエレガントで素敵ですね。
私には到底マネできませぬ!
リンクも貼っていただきありがとう!
私も頂きますね(^^
また遊びにきます!

Tomoko said...

ゆりっぺさん☆
こんにちは!さっそくコメントありがとうございます☆勝手にリンク貼っちゃってすいません(汗)いつもゆりっぺさんのブログを覗いてますよ〜(^_^)
私にはゆりっぺさんの作品真似できません!!!いつもかっこよくて大好きです!!!!