2011-09-02

Unce Upon A Sketch September GDT Work

Hello:) 
A new challenge is up at Once upon A Sketch!! We have another gorgeous sketch from Nadia Cannizzo !! And I am so excited to show you my layout made with the new Bo Bunny Et Cetera Collection!

Here are the details for the Sep. 1st challenge....

Journalling Criteria : A memorable year - Your title must be a year, and you must journal at least 2 lines on why this year is memorable for you. Examples: the year you got married, the year you graduated, the year you moved to a new house/country, the year you started a new job, the year your child was born, the year you lost someone dear. Your journalling can be in any language and any format (written, typed etc)

You must combine the journalling criteria with the following sketch...

皆さん、こんにちは。
新しいチャレンジがOnce Upon A Sketchにアップされました(*^_^*)
今月もImaginarium DesignsのDTメンバーたちもGDTとして作品がアップされてますので、ぜひぜひご覧下さい☆
今月のチャンレジの詳細です。

ジャーナル:印象的だった年・・・タイトルに年号を使い、ジャーナルにはなぜ印象的だったかを2文章以上で書いてください。(例:結婚した年、卒業した年、引っ越しした年、新しい職場に就いた年、子供が生まれた年、身近な人を亡くした年など)ジャーナルの言語は問われません。

こちらがスケッチです(*^_^*)


And this is my take on the sketch. 
The frame on the photo and the numbers are from Imaginarium Designs.

そして、私が作った作品はこちらです。Bo Bunnyの新しいコレクション「Et Cetera」を使いました♪写真のフレームと年号に使っているチップボードはImaginarium Designsのものです。





My most memorable year was when my daughter was born. I had a hard time in giving birth to her. The doctor told me that I was having a threatened miscarriage when I was about 6 months of pregnancy and had to stay at home in my bed all day long for about 3 months (and I also had to quit my job. cry*). That was really long for me and made me really worried. Nanami was born in March 15th, 2 weeks earlier than expected, and it took me about 26 hours to give birth to her!! (and even ended up as a Caesarean birth)

But,  the moment she was born, it was the most happiest thing that had happen to me in my life. I thought she was the most adorable thing on Earth:) And to me, she still is:) Even though she can be so selfish and stubborn sometimes. lol

So to me, 2008, the year she was born was the most memorable year. She really changed my life. (and without her, I wouldn't be doing scrapbook right now:) ) I am so lucky to be her mommy....

私にとって、印象的な1年はやはり子供が生まれたときでした。実は子供を出産するまで、とっても大変だったんです。妊娠して半年の頃から医師に切迫流産と言われ、しばらく安静にしてたものの、また仕事行き出すと今度は切迫早産に・・・。結局はギリギリまで働く予定だったのに、仕事を辞めてずっと布団の中で安静にしてました(T_T)

そして、出産も難産で、陣痛から出産まで26時間もかかってしまったんです。
へその緒が首に巻き付いてると言われ、その後破水してないのにもかかわらず羊水がほとんどない状態で危険だと言われ・・・(結局は原因不明だけど、もしかしたら小さな穴が空いてたのかも?)、25時間経ってから、結局帝王切開に(>_<)
「それだったら、最初から帝王切開にしてよ〜!」って感じでしたが(^_^;)(麻酔を打ってから、かなり楽でした!)

「おぎゃーー」っと泣いたのを聞いて、すっごく安心しました。それまでが大変だったから、ちゃんと無事に産まれるか本当に心配でした(>_<)

結局はへその緒が首に巻き付いてるのではなく、首の後ろでへその緒が塊になって、圧迫してたみたいです。

でも、産まれた瞬間、初めて子供抱っこした瞬間、本当に可愛くて可愛くて・・・。こんなに可愛い子供は見たことがない!と思いました(*^_^*) そして、私の人生をガラッと変えてくれたのは彼女が産まれた時だったので、2008年にしました。

あれから3年経った今でももちろんその気持ちは変わってません(*^_^*)☆(頑固でワガママで、「キーーー」っとなるときはたくさんありますが 汗))これからの成長がとっても楽しみです。

ママのもとに産まれてきてくれて、ありがとうと伝えたいです。

Thank you so much for dropping by and taking a peek at my creation:)
Have a wonderful day everyone!

5 comments:

Nadia Cannizzo said...

Tomoko...firstly it was touching hearing your story of the birth of your girl. How frightening. I can only imagine!

Secondly, your layout is just gorgeous and your use of details and layers is amazing. It is our honour to have you GDT at Once Upon A...Sketch. LOVE YOUR WORK :o)

KOLOROWY ptak said...

gorgeous! wonderful details and colors! you have a great blog!

Patty O'Malley said...

Beautiful and precious! The golden colors give added warmth to your touching layout.

phamil said...

Tomoko, I was stunned at this gorgeous page! The soft muted colors are just beautiful. I love your sweet journaling and it is so wonderful to have you guest design for us at OUAS!!! Your work is awesome!!!

sandi said...

Wow! This is just absolutely gorgeous! Your mix is simply stunning!